Nasze osiągnięcia
Aktualności
BIP
PARTNERZY

MIASTO ZĄBKI

 Znalezione obrazy dla zapytania radio dzieciom

  Znalezione obrazy dla zapytania chronimy dzieci logo

Kącik Terapi Pedagogicznej

Przywitajmy się linki do filmów:
Pani Daria:  https://youtu.be/4lFNVU1AJcQ
Pani Karolina: https://youtu.be/3v40M2sWOoI
 
Zapraszamy do:
Galerii Pomocy Terapii Pedagogicznej
Galerii ćwiczeń grafomotorycznych
Znajdziecie tam Państwo jeszcze więcej inspiracji do pracy i zabawy z dzieckiem w domu.

Daria Sędłak, adres e-mail: dsedlak@eskrzat.pl

Klaudia Kursa, adres e-mail: kkursa@eskrzat.pl

Karolina Mitosek e-mail: kmitosek@eskrzat.pl

Karolina Olszewska  e-mail: kolszewska@eskrzat.pl

  1. Funkcje słuchowo – językowe
  2. wyjaśnianie znaczenia słów i pojęć (tworzenie mapy myśli);
  3. dobieranie słów o znaczeniu przeciwnym gra Granny „Mała wielka myszka”;
  4. gra w skojarzenia „Tik tak Bum junior” – dziecko podaje skojarzenia do określonego tematu na karcie;
  5. układanie i opowiadanie historyjek obrazkowych;
  6. wymyślanie własnej historyjki z wykorzystaniem kości „Story Cubes”;
  7. różnicowanie wyrazów (jaką literą się różnią lub  jaki wyraz ukryty w wyrazie)
  8. zapamiętywanie ciągu słów.

 

  1. Percepcja wzrokowa, koordynacja wzrokowo-ruchowa i orientacja przestrzenna
  2. odszukiwanie bardzo drobnego szczegółu na obrazku (Miasteczko Mamoko, Gdzie jest pingwin, Perskie oko);
  3. układanie Tangramów;
  4. rysowanie z pamięci wzorów lub układów graficznych po uprzedniej ekspozycji;
  5. zabawa „Co się zmieniło?”.

 

  1. Ćwiczenia przygotowujące do pisania
  2. zabawy i ćwiczenia z elementami terapii ręki;
  3. przewlekanki, nawlekanie korali na sznurek, układanie mozaiki z wykorzystaniem bardzo drobnych elementów, ćwiczenie zawiązywania sznurowadeł
    i guzików;
  4. pisanie po śladzie;
  5. wykonywanie kształtu liter i cyfr z wykorzystaniem MDS M. Bogdanowicz w celu nauki poprawnego kierunku pisania;
  6. kreślenie w liniaturze linii i figur literopodobnych;
  7. układanie i pisanie wyrazów ze znanych liter.

 

  1. Mała motoryka i sfera sensoryczna

https://dziecisawazne.pl/23-pomysly-na-zabawy-bez-zabawek/

 

Propozycje zabaw z dziećmi w domu:

  • Malowanie rączkami na papierze i odciskanie swoich pomalowanych stóp i rąk
  • Pieczątki z ziemniaków
  • Wyklejanie gotowych wzorów z bibuły, wydzieranych kolorowych kartek i materiałów
  • Wyklejanie gotowych i własnych wzorów z kolorowego ryżu
  • Wszelkie zabawy z piłką - toczenie, rzucanie, kopanie, odbijanie
  • Skakanie przez skakankę
  • Skakanie przez gumę
  • Pokonywanie torów przeszkód
  • Przesypywanie mąki, kaszy z kubeczka do kubeczka lub za pomocą lejka
  • Wkładanie kubeczka w kubeczek do uzyskania wysokiej wieży
  • Segregowanie elementów według koloru/wielkości za pomocą szczypiec kuchennych
  • Łączenie w pary dwóch tych samych obrazków
  • Segregowanie według koloru kolorowych patyczków
  • Układanie puzzli
  • Kalambury
  • Malowanie na piance do golenia
  • Przekładanie makaronu szczypcami z miski do kubeczka
  • Przelewanie wody z kubeczka do kubeczka
  • Noszenie (najlepiej plastikowego jajka) na łyżeczce
  • Nawlekanie najpierw dużych a później coraz mniejszych koralików na sznurowadło
  • Ugniatanie małych kuleczek z papieru trzema palcami
  • Zgniatanie papieru w kulkę jedną ręką
  • Wrzucanie guzików do skarbonki
  • Wieszanie chusteczek na sznureczku i przyczepianie klamerkami
  • Zbieranie drobnych elementów do pojemniczka szczypcami
  • Wyszukiwanie i wyjmowanie szczypcami drobnych przedmiotów z pojemnika wypełnionym sypkim materiałem np piaskiem
  • Rysowanie palcem wzorów na pudełku wypełnionym piaskiem
  • Malowanie watą lub gąbką
  • Rysowanie palcem w piance do golenia
  • Pogrubianie konturów prostych kształtów
  • Wydzieranie łatwych kształtów z kolorowego papieru
  • Wskazywanie przez dziecko przedmiotów/zwierząt na obrazkach
  • Układanie klocków w jednej linii
  • Segregowanie zabawek według jednej wybranej cechy np wielkości lub koloru
  • Wkładanie klocków do pudełek według kształtu - tak zwane sortery
  • Dopasowywanie obrazków do przedmiotów
  • Łączenie kropek linią
  • Odtwarzanie różnych kształtów w powietrzu za pomocą np. apaszki
  • Rozpoznawanie po zapachu przypraw w małych pojemniczkach - cynamon, pieprz, czosnek, wanilia
  • Rozpoznawanie po zapachu warzyw i owoców.

 

Nakarm potwora – ćwiczenie słuchowe

Zabawa „Nakarm potwora” to wesołe zadanie ćwiczące słuch fonematyczny oraz rozpoznawanie samogłosek. Każdy potwór zjada tylko te obrazki/zabawki, których nazwy rozpoczynają się na wybraną samogłoskę.
Do przygotowania tej zabawy będą nam potrzebne woreczki strunowe z narysowaną na wierzchu paszczą oraz obrazki/zabawki rozpoczynające się na samogłoski.
Zadaniem dziecka jest wybranie obrazka/zabawki, nazwanie  – wysłuchanie pierwszej głoski nazwy i wrzucenie do woreczka strunowego opatrzonego właściwą literą. Zdjęcie pomocy znajduje się  w Galerii Pomocy Terapii Pedagogicznej.

 

żródło:

 https://domologo.pl/logopedia/wspieranie-mowy/nauka-czytania/nakarm-potwora-cwiczenie-sluchowe/

https://www.facebook.com/pg/docentesactualizados360ME/community/?ref=page_internal



« powrót