Ewaluacja problemowa w PP3
Najwyższa ocena dla „SKRZATA”
Od 3 do 5 grudnia 2014 roku w Publicznym Przedszkolu Nr 3 „SKRZAT” trwały czynności związane z procesem ewaluacji zewnętrznej wynikającej z nadzoru pedagogicznego. Badanie zostało zrealizowane przez zespół wizytatorów ds. ewaluacji z Kuratorium Oświaty w Warszawie.
Objęto nim nauczycieli (ankieta i wywiad grupowy), rodziców i partnerów przedszkola (wywiad grupowy). Przeprowadzono wywiad indywidualny z Burmistrzem Miasta Ząbki Robertem Perkowskim, ankietę i wywiad indywidualny z dyrektorem przedszkola Jolantą Salak. Dokonano także analizy dokumentacji. więcej
Ewaluacja zewnętrzna polegała na zbieraniu i analizowaniu informacji na temat funkcjonowania przedszkola w obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa:
- nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych
- promowana jest wartość wychowania przedszkolnego
W jej wyniku ustalono poziom spełniania przez placówkę wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 07.10.2009 roku wraz ze zmianami z dnia 10.05.2013 roku.
Przedszkole może je spełniać na pięciu poziomach:
· Poziom E- oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
· Poziom D-oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
· Poziom C- oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
· Poziom B- oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
· Poziom A- oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez przedszkole.
Miło mi Państwa poinformować, że w obydwu badanych obszarach nasze przedszkole uzyskałopoziom A, co oznacza bardzo wysoki stopień wypełnienia wymagań.Jest on przyznawany niezwykle rzadko i tylko wyjątkowym placówkom.
W wyniku ewaluacji zewnętrznej ustalono następujące wnioski:
Przedszkole systematycznie prezentuje i upowszechnia w środowisku informacje o ofercie zajęć prowadzonych w przedszkolu oraz podejmowanych działaniach.
Rodzice znają i akceptują koncepcję pracy przedszkola, są informowani o wartościach realizowanych działań.
Przedszkole prowadzi szereg działań promujących wartość wychowania przedszkolnego w środowisku lokalnym, na forum ogólnopolskim oraz poza granicami kraju, współpracując z wieloma instytucjami i organizacjami, co ma wpływ na jego pozytywny wizerunek.
Nauczyciele wykorzystują nowatorskie i twórcze metody pracy, realizują programy i projekty międzynarodowe, ogólnopolskie, regionalne, własne oraz innowacje pedagogiczne.
Nauczyciele wspólnie ustalają i omawiają kierunki pracy, opracowują dokumentację, podejmują różne działania, rozwiązują problemy oraz uczestniczą w formach doskonalenia zawodowego.
Kadra pedagogiczna współpracuje w powołanych zespołach zadaniowych, pomaga sobie nawzajem w ewaluacji i doskonaleniu własnej pracy.
Przedszkole realizuje projekty ukierunkowane na rozwój dziecka: Program „Optymistyczne Przedszkole”, projekty e-Twining, „Przyjaciele Zippiego”. Podejmuje działania mające na celu uzyskanie certyfikatu jakości w ramach realizacji programu „ Partnerskie Przedszkole”.
Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo na stronie www.npseo.pl w zakładce „zobacz raport ze swojej szkoły” lub na stronie przedszkola www.eskrzat.pl.
Bardzo wysoką ocenę jaką otrzymaliśmy zawdzięczamy sumiennej i twórczej pracy całego zespołu pracowników przedszkola, podejmowaniu przez nas innowatorskich działań wyróżniających naszą placówkę. Naszezaangażowanie i oddanie pracy zostało po raz kolejny nagrodzone.
Bardzo dziękuję wszystkim osobom, które brały udział w ewaluacji naszej placówki: Burmistrzowi Miasta Ząbki Robertowi Perkowskiemu, dyrektorom ząbkowskich placówek oświatowych i innym partnerom przedszkola, a także rodzicom naszych dzieci za osobisty udział w badaniu oraz za słowa uznania i aprobaty dla naszych działań.
Jolanta Salak