Dzień Skrzata
Dzień Skrzata w przedszkolu - ramowy rozkład dnia
6:30 – 8:00 |
Schodzenie się dzieci. Swobodne zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dzieci. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensującym i wychowawczym.
|
|
Realizacja podstawy programowej: |
||
8:00 – 8:30 |
Praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi, zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, ćwiczenia poranne/zabawa ruchowa organizowana przez nauczyciela, przygotowanie do śniadania. |
|
8:30 – 9:00 |
Śniadanie - zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
|
9:00 – 12:00 |
9:00 – 10:00 Grupy młodsze 9:00 – 10:30 Grupy starsze |
Zintegrowana działalność edukacyjno-wychowawcza, zabawy dydaktyczne, plastyczno-techniczne, ruchowe, tematyczne .
|
10:00 – 12:00 Grupy młodsze 10:30 – 12:00 Grupy starsze |
Pobyt na powietrzu, imprezy okolicznościowe. |
|
12:00 – 13:00
|
Obiad - zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Grupy młodsze – przygotowanie do odpoczynku poobiedniego. Grupy starsze – relaks poobiedni.
|
|
13:00 – 13:30 13:00 – 14:00 |
Rozszerzenie czasu realizacji Podstawy Programowej o czas trwania zajęć dodatkowych z całą grupą ustalony odrębnie dla każdej grupy. |
|
13:00 – 16:00 |
Grupy młodsze – odpoczynek poobiedni (12:30 – 14:30) Grupy starsze – relaks poobiedni, zajęcia dodatkowe zgodnie z harmonogramem przyjętym na dany rok szkolny, zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka (w budynku lub w terenie). Podwieczorek (14:30 – 15:00)- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe; doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
|
16:00 – 17:30 |
Wspieranie przez nauczyciela twórczych inicjatyw i zainteresowań dzieci. Czytanie lektury dziecięcej. Praca indywidualna prowadzona przez nauczycieli, obserwacja (diagnozowanie) zachowań dzieci. Swobodne zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |